Kasimir Malevich (1878-1935)(Süprematizim)
Rus ressam Maleviç, sanatta yalnız geometrik biçimleri şekillendirici öğe olarak kabul eden suprematizmi kurdu. Sanatçı soyut sanatın öncüleri arasında yer almaktadır.Çagin mekanik dogasina uygun bir karaktere sahiptir. Doga goruntulerinin taklitini reddederek, geometrik formlarin temelini teskil ettigi bir ifadeselligi yeglemekteydi. Geleneksellesmis anlatim bicimlerini reddederek, yeni gercekleri geometrize gerceklerle doganin kaosu icerisinde insanin yucelisini sembolize eden temel elemanlar olarak dogal olgular icinde bulunmayan goruntulerle uygulandi. Temel geometrik eleman kareydi.Konstruktivistler gibi sanatin faydaciligi savunmalarina ragmen onlardan ayrilan ferdiyetci bir tavri benimsemislerdi.Sanatcinin muhendis ve bilim adami olmasi fikrine karsi cikarak, hur bir sanatci tipi olusturmayi hedeflediler. Sanat eserinin bilinc alti zihnin tezahuru oldugunu savunarak, insan yapisi meteryal ozunu degil, ama evrenin aciklanamaz bilinmezligini ifadeicin bir arzu oldugunu ilke edinmislerdi.Aşağıda gördüğünüz resimler Maleviç'in yapmış olduğu resimlerin bir kaçıdır.Sanatçınn metalik yüzeyli geometrik ve blok biçimli figürler çizdiğni görüyoruz.
Çalışmaları :
1903’ten Sonra: Empresyonist Dönem Önceleri empresyonizmin etkisinde kalan resimler yapan sanatçı (örneğin Çiçekçi Kız, 1903 gibi),
1905 Şubat: İhtilali’nden sonra Mavi Gül adlı sembolist harekete katıldı. Bunun ardından primitivistlerin stiline eğildi
1910’larda : Tarım işçileri, Maleviç’in en sevdiği süje haline geldi. Çiftçilikle
uğraşan figürleri parlak renklerle ve basitleştirilmiş kontürlerle yansıtıyordu
1911’de: Birinci Moskova Salon’unda sunduğu üç resim dizisi üzerinde çalıştı. Sarı Dizi’si melek ve azizler tablolarından, Beyaz Dizi’si renkli fon önün de beyaz figürlerden ve Kırmızı Dizi’si öncelikle Yıkananların (Suya Girenler) tasvirlerinden oluşmaktadır.Bu dönemden sonra Kübist Dönemine geçiş yapmış ve kırsal sahnelerinde giderek kübizmin etkisi görülmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder